Jan 17, 2021
JANUARY 17, 2021 UPDATE by Antoine, 3D2AG for DX-World
The journey back home was long and getting the cargo out of the ship at the wharf in Fiji seemingly even longer in the intense heat, sweat amongst the human bustle and thrown-about copra bags, but in the end all equipment was retrieved and I am also ok, even if not yet fully recovered from the exhaustion and foot infection.Over the next days I will finalise the log transcriptions and upload to Club Log; also slowly getting to answer the flood of emails but first have many urgent tasks on the domestic and QRL side to attend to after a month’s absence. Thanks to all that persevered until the end and congratulations for all the QSOs, especially on 160m and 60m.
JANUARY 11, 2021 UPDATE by Antoine, 3D2AG for DX-World
The boat is still on schedule arriving on the 15th January. Station dismantling is in progress, with the 6m yagi already packed and the Spiderbeam due to be taken down later this morning. As expected, last night was the first really good short-path opening into Europe on 20m, and if it happens again tonight it will have to be done on the inverted-V antenna facing the beach on a high coconut tree. The 160m conditions were poor again this morning, with just one EU station worked, but last night many JAs came in. North America is still very elusive on 160m from here; the inverted-L will be taken down on the 13th Jan and all operations cease by 0000 UTC on the 14th to pack the equipment. Several thousand QSOs were made so far and the logs (both CW and FT8) will be uploaded to Club Log after my return to Fiji. Sometimes stations might not have received their final RR73 on FT8, but nevertheless if reports were exchanged correctly they will be in the log. Fuel is running low, but should last over the remaining days; my health is slowly recovering despite the extreme heat. VY 73s and see you on the bands, Antoine 3D2AG
Info de la Source * ICI
MISE À JOUR DU 17 JANVIER 2021 par Antoine, 3D2AG pour DX-World
Le voyage de retour a été long et la sortie de la cargaison du navire au quai des Fidji semble encore plus longue dans la chaleur intense
L’agitation humaine et les sacs de coprah jetés, mais à la fin, tout l’équipement a été récupéré et je vais bien aussi, même si je ne suis pas encore complètement rétabli de l’épuisement et de l’infection du pied.
les jours prochains, je finaliserai les transcriptions des journaux et les téléchargerai dans Club Log; aussi lentement en train de répondre au flot de courriels, mais d’abord de nombreuses tâches urgentes du côté national et QRL à
s’occuper après un mois d’absence. Merci à tous ceux qui ont persévéré jusqu’au bout et bravo pour tous les QSO, notamment sur 160m et 60m.
MISE À JOUR DU 11 JANVIER 2021 par Antoine, 3D2AG pour DX-World
Le bateau est toujours à l’heure d’arrivée le 15 janvier. Le démantèlement de la station est en cours, avec le yagi de 6m déjà emballé et le
Spiderbeam doit être démonté plus tard ce matin. Comme prévu, la nuit dernière a été la première très bonne ouverture sur un court chemin vers l’Europe sur 20m, et si cela se reproduit ce soir,
se faire sur l’antenne en V inversé face à la plage sur un haut cocotier. Les conditions de 160 m étaient encore mauvaises ce matin, avec une seule station de l’UE fonctionnait, mais la nuit dernière, de nombreux JA sont venus
en. L’Amérique du Nord est encore très insaisissable à 160 m d’ici; le L inversé sera démonté le 13 janvier et toutes les opérations cesseront à 0000 UTC le 14 pour emballer l’équipement. Nombreuses
mille QSO ont été réalisés jusqu’à présent et les logs (CW et FT8) seront téléchargés dans Club Log après mon retour aux Fidji. Parfois, les stations n’ont peut-être pas reçu leur RR73 final sur FT8, mais
néanmoins, si les rapports ont été échangés correctement, ils seront dans le journal. Le carburant est bas, mais devrait durer les jours restants; ma santé se rétablit lentement malgré l’extrême
chaleur. VY 73s et à bientôt sur les groupes, Antoine 3D2AG
Info de la Source * ICI