5L3BI – Baiyah Island, AF-111P – Liberia
FLASH NEWS UPDATE @ 19:45z – Richmond has arrived Greenville. This is very good news. The DXpedition is on course thus far.
OCTOBER 28, 2017 – The journey has already started. Richmond EL2BG left Monrovia yesterday and reports a safe drive so far (he completed 50% of the road trip as of last night). The next part of the trip is the most dangerous with flooded roads and potholes commonplace. The European ops leave for Monrovia tomorrow morning via Amsterdam and Freetown, Sierra Leone. Next day (07:30Z on Monday, Oct 30) the remainder of team will fly to Greenville to meet up with Richmond who has hopefully conquered the treacherous road conditions. All going well they expect to be QRV before sundown on Monday 30th. Liberia is same timezone as GMT.
SEPTEMBER 13, 2017 – The wet season is in full force in Liberia this year. This makes any road travel tricky and potentially dangerous which in-turn has so far prevented Richmond EL2BG and Dickson EL2DT from making a 2nd recce trip to Baiyah island. The images shown depict current road conditions on the only road south to the small village opposite Baiyah island.
Since we believe roads conditions may never fully recover between now and the end of October, we have recently managed to (thankfully) reserve seats on a MAF (Mission Aviation Fellowship International) flight which will take most of the team directly to Greenville Sinoe airstrip. From there we will meet Richmond EL2BG who will have made the treacherous road journey south in his 4×4 vehicle. We cross fingers he makes the trip!
We are in constant contact with the local villagers and elders who still remember our project and are eagerly awaiting our arrival. We look forward very much to meeting them, too.
With the new and additional cost of flights to/from Sinoe region from Monrovia we do still seek generous donations from the IOTA and DX community. We are truly indebted to those generous donors and organisations who have supported 5L3BI thus far – it’s much appreciated. Considering a donation? Please visit here: https://af111new.com/support/
In less than 2 months the activation of this brand new IOTA will have taken place. The excitement is rising!
It’s likely a final news release will be issued prior to departure.
Vy 73 from 5L3BI team.
PS: EI5GM, EI9FBB and MM0NDX have been issued with the Liberian callsigns EL2GM, EL2BB and EL2EL. It’s their plan to use these calls after the 5L3BI activity from the LRAA (Liberia Radio Amateur Association) in Monrovia, probably on November 3rd. However, if due to bad weather / sea conditions we cannot land on the island, then we will revert to using these calls during late October / early November from mainland Liberia.
Version traduite en Français via Google Translate
Le 28 Octobre 2017
5L3BI – Baiyah Island, AF-111P – Liberia
FLASH NOUVELLES Mise à jour @ 19:45z – Richmond est arrivé Greenville. C’est une très bonne nouvelle. Le DXpedition est en cours à ce jour.
Le 28 Octobre 2017 – Le voyage a déjà commencé. Richmond EL2BG a quitté Monrovia hier et fait état d’une conduite en sécurité jusqu’à présent (il a complété 50% du voyage routier de la nuit dernière). La prochaine partie du voyage est le plus dangereux des routes inondées et les nids de poule communs. Les opérations européennes partent pour Monrovia demain matin via Amsterdam et Freetown, Sierra Leone. Le lendemain (07: 30Z le lundi 30 octobre) le reste de l’équipe va voler à Greenville pour rencontrer Richmond qui a conquis l’espérons les conditions routières dangereuses. Tout va bien s’attendre à QRV avant le coucher du soleil le lundi 30. Le Libéria est même fuseau horaire que GMT.
Le 13 Septembre 2017 – La saison des pluies est pleinement en vigueur au Libéria cette année. Cela rend tout Voyage de route délicate et potentiellement dangereuse qui à son tour a jusqu’à présent empêché Richmond EL2BG et Dickson EL2DT de faire un 2ème voyage à l’île de reco Baiyah. Les images présentées décrivent les conditions routières actuelles sur la seule route au sud du petit village face à l’île Baiyah.
Puisque nous croyons que les conditions de routes ne peuvent jamais se remettre complètement d’ici à la fin Octobre, nous avons récemment réussi à (heureusement) réserver des places sur un MAF vol (Mission Aviation Fellowship International) qui prendra la majeure partie de l’équipe directement à la piste d’atterrissage Greenville Sinoe. De là, nous rencontrerons Richmond EL2BG qui auront fait le voyage de route traîtresse sud dans son véhicule 4 × 4. Nous croisons les doigts, il fait le voyage!
Nous sommes en contact permanent avec les villageois et les anciens qui se souviennent encore de notre projet et attendent avec impatience notre arrivée. Nous attendons avec impatience beaucoup à les rencontrer, aussi.
Avec le nouveau et le coût supplémentaire des vols vers / de la région de Sinoe de Monrovia, nous ne cherchons toujours des dons généreux de la communauté IOTA et DX. Nous sommes vraiment redevables à ces généreux donateurs et les organisations qui ont soutenu 5L3BI jusqu’ici – il est très apprécié. Considérant un don? S’il vous plaît visitez ici : https://af111new.com/support/
En moins de 2 mois, l’activation de cette nouvelle marque IOTA aura eu lieu. L’excitation est à la hausse!
Il est probablement un communiqué de nouvelles final sera publié avant le départ.
Vy 73 de l’équipe 5L3BI.
PS: EI5GM, EI9FBB et MM0NDX ont été émis avec les callsigns libériens EL2GM, EL2BB et EL2EL. Il est leur plan d’utiliser ces appels après l’activité 5L3BI du LRAA (Libéria Radio amateur Association) à Monrovia, probablement le 3 Novembre. Cependant, si en raison de mauvaises conditions climatiques / mer nous ne pouvons pas atterrir sur l’île, nous allons revenir à l’utilisation de ces appels durant la fin Octobre / début Novembre du Libéria continentale.