3Y0Z – Bouvet 2018

[UPDATES] 3Y0Z – Bouvet 2018

Planned antenna layout, 3Y0Z

JANUARY 16 — Preparation for our departure continues, albeit at a somewhat slower pace than we had hoped. However, the vessel is now fully fueled and all our DXpedition gear, food, and medical and survival gear is aboard. And, you have likely read that team members completed their cold water survival, CPR, and fire-fighting training.

Two team leaders and our merchant marine captain team member (W7IV) have been aboard the vessel. They observed the crew and contractors working hard to complete their projects.

We are awaiting final clearance to sail which will be issued by the Chilean Navy, the regulatory authority for maritime safety.

We remain confident in our success and are anxiously waiting to get underway. Whatever delay we encounter will not impact our results on the island.

Team leaders looking at latest sea-ice coverage (Jan 14)

JANUARY 14 — 3Y0Z team leaders review current sea ice conditions in the Antarctic. These satellite images will be made available on a daily basis along with other advanced weather data and will be useful “tools” for identifying and avoiding sea ice as the team navigate toward Bouvet.

JANUARY 13 — Heavy sea ice east and north of King George Island has made navigation between King George Island and Bouvet slow and of increased risk. We will therefore depart from Punta Arenas and sail directly to Bouvet. This has necessitated changes to preparations. That process is underway and moving as fast as possible.

Our sailing time to Bouvet is now estimated at 14 days. We estimate that our sailing date and QRV date will move back 24 to 36 hours. Our QRT date will be extended as necessary to provide everyone with the best possible chance of working Bouvet.

The 3Y0Z Bouvet Island team attending a safety training course, preparing for their long journey.



Version traduite en Français via Google Translate


Le 15 Janvier 2018

[Mise à Jour] 3Y0Z – Bouvet 2018

Le 16 JANVIER — La préparation de notre départ se poursuit, quoique à un rythme un peu plus lent que nous l’espérions. Cependant, le navire est maintenant entièrement alimenté et tout notre équipement de DXpedition, nourriture, et matériel médical et de survie est à bord. Et, vous avez probablement lu que les membres de l’équipe ont terminé leur formation sur la survie en eau froide, la RCR et la lutte contre les incendies.

Deux chefs d’équipe et notre membre de l’équipe du capitaine de la marine marchande (W7IV) se trouvaient à bord du navire. Ils ont observé que l’équipe et les entrepreneurs travaillaient dur pour terminer leurs projets.

Nous attendons l’autorisation finale de naviguer qui sera délivrée par la marine chilienne, l’autorité de réglementation de la sécurité maritime.

Nous restons confiants dans notre succès et attendons impatiemment de commencer. Tout retard que nous rencontrerons n’aura pas d’impact sur nos résultats sur l’île.

Le 14 JANVIER — Les chefs d’équipe de 3Y0Z examinent les conditions actuelles de la glace de mer dans l’Antarctique. Ces images satellitaires seront mises à disposition quotidiennement avec d’autres données météorologiques avancées et constitueront des «outils» utiles pour identifier et éviter la glace de mer lorsque l’équipe se dirigera vers Bouvet.

Le 13 JANVIER — La glace de mer lourde à l’est et au nord de l’île du Roi-George a rendu la navigation entre l’île King George et Bouvet lente et à risque accru. Nous partirons donc de Punta Arenas et naviguerons directement à Bouvet. Cela a nécessité des changements dans les préparations. Ce processus est en cours et évolue le plus rapidement possible.

Notre temps de navigation vers Bouvet est maintenant estimé à 14 jours. Nous estimons que la date de départ et la date de QRV remonteront de 24 à 36 heures. Notre date QRT sera prolongée au besoin pour offrir à chacun la meilleure chance de travailler Bouvet.

DXNEWS
Source de d’info

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