[UPDATES] 3Y0Z – Bouvet 2018

[UPDATES] 3Y0Z – Bouvet 2018

JANUARY 27 @ 19:00z — Last night was a tough night for us. The full fury of the South Atlantic was unleashed upon us. Shifting winds and turbulent seas changed our ship’s motion from severe pitching to pitching and yawing to very marked rolls. That which was not secured is no longer where it was. Some of those who were up and about yesterday are down and out today. Personal items are scattered, and some small items are lost in the mix. Bathroom floors are wet from water splashing out of the toilet bowls. It was a tough night, but we knew this was likely when we signed on. We will persist and continue towards Bouvet. [Ralph, KØIR]

JANUARY 27 @ 05:30z — Thursday night, our weather took a major turn for the worse, as we were overtaken by a low pressure system with winds about 35 knots and confused seas at 5 meters. The ship has been pitching quite a lot, but is riding well. This short video courtesy of Jeff, NM1Y best tells the story of our day yesterday, and why we have remained below decks.

We had to QRT our maritime mobile operation and secure the radios, because of the ship’s rolling. We did not want to risk damage to the radios. We have yet to ascertain the status of our ship-mounted antennas for possible damage. The Hustler vertical is mounted on the bow, and took many salt water baths yesterday (as you can see in Jeff’s video). Today’s forecast looks a little better. We hope to be back at full speed, and have 3G9A/MM QRV again, after checking and repairing the antennas. [Hal, W8HC]



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Le 27 Janvier 2018

[Mise à Jour] 3Y0Z – Bouvet 2018

27 JANVIER à 19h00 @ 19:00z — La nuit dernière a été une nuit difficile pour nous. La furie complète de l’Atlantique Sud s’est déchaînée sur nous. Les vents changeants et les mers turbulentes ont changé le mouvement de notre vaisseau, passant d’un tangage sévère à un tangage et à un lacet à des jets très marqués. Ce qui n’était pas garanti n’est plus là où il était. Certains de ceux qui étaient debout hier soir sont dehors aujourd’hui. Les objets personnels sont dispersés et certains petits objets sont perdus dans le mixage. Les planchers de salle de bain sont mouillés par l’eau qui éclabousse les cuvettes des toilettes. C’était une nuit difficile, mais nous savions que c’était probable quand nous avons signé. Nous persisterons et continuerons vers Bouvet. [Ralph, KØIR]

27 JANVIER 27 @ 05:30z — Jeudi soir, notre météo a pris une tournure majeure, car nous étions dépassés par un système dépressionnaire avec des vents d’environ 35 nœuds et des mers confuses à 5 mètres. Le bateau tangue beaucoup, mais il roule bien. Cette courte vidéo courtoisie de Jeff, NM1Y raconte le mieux l’histoire de notre jour hier, et pourquoi nous sommes restés au-dessous des ponts.

Nous avons dû nous occuper de notre opération mobile maritime et sécuriser les radios, à cause du roulage du navire. Nous ne voulions pas risquer d’endommager les radios. Nous n’avons pas encore déterminé l’état de nos antennes embarquées pour les dommages possibles. La verticale de Hustler est montée sur l’arc, et a pris beaucoup de bains d’eau salée hier (comme vous pouvez le voir dans la vidéo de Jeff). Les prévisions d’aujourd’hui semblent un peu mieux. Nous espérons être de retour à pleine vitesse, et avoir à nouveau 3G9A / MM QRV, après avoir vérifié et réparé les antennes. [Hal, W8HC]

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