Nov 17, 2022
NEWS UPDATE – The callsign “FT1W” recently appeared on the QRZ.com database. If we read the info below – posted on the official Crozet DXpedition blog – then this callsign may not be quite what it’s supposed to be. FT1W probably comes from FT/W as per the header image.
NOTE: The callsign is not issued yet, and I have requested a special call to commemorate the 60 years of the first transmissions made by Mr. Baudelot, first ham operator on the island in the years 61/62. The callsign will be released only hours before the start of the activity by Paul F6EXV and Jean-Michel F6AJA, i.e. after my arrival on the island. Paul will inform via internet and Twitter, Jean-Michel on his DX bulletin. This will be so to avoid pirate activities. Anything not coming from Paul or Jean-Michel will be mere speculation. Be cautious of the FT4Wxxx that might show up !
NOVEMBER 14
Arrival at Saint-Denis de La Réunion airport is scheduled for Tuesday, November 29. A quarantine for COVID will follow from December 1 to 9 in a hotel in St Denis. Boarding the Marion Dufresne (Le Marduf) is scheduled for December 9, 2022.
SEPTEMBER 15
Dates are now known. The Marion Dufresne will leave Reunion Island on December 8th, with a stopover at Tromelin to resupply the people there, then bound for Crozet. I should get there around Christmas. The ship will return on March 26th 2023 to pick us up, and after stopovers at Kerguelen and Amsterdam, arrival at Reunion on April 16th 2023. Therefore, I will be on Alfred Faure base for a solid 3 months. These dates may vary slightly depending on weather conditions.
I am in close contact with TAAF in order to prepare my arrival in the best possible conditions. Some of the main points under discussion are where the
antennas (HF and QO-100) will be installed, as well as the shack. Obviously, I will not start operating the day after my arrival. I will
need to install the antennas and the station. For that, other people’s help will be required. The weather will have its role to play, as it would be impossible to climb to the roof, erect a
mast under high winds: the base commander will have to give his approval. Starting the operation will not be the top priority of the first day.
[READ MORE]
MISE À JOUR DES NOUVELLES – L’indicatif ‘FT1W’ est récemment apparu sur QRZ.com database. Si nous lisons les informations ci-dessous – publiées sur l’expédition officielle Crozet DXpedition blog – alors cet indicatif peut ne pas être tout à fait ce qu’il est censé être. FT1W vient probablement
de FT/W selon l’image d’en-tête.
REMARQUE : L’indicatif n’est pas encore émis, et j’ai demandé un appel spécial pour commémorer les 60 ans du premier
transmissions faites par M. Baudelot, premier radioamateur de l’île dans les années 61/62. L’indicatif ne sera publié que quelques heures avant le début de la
activité de Paul F6EXV et Jean-Michel F6AJA, c’est à dire après mon arrivée sur l’île. Paul informera via internet et Twitter, Jean-Michel sur son bulletin DX. Ce sera ainsi pour éviter le pirate
Activités. Tout ce qui ne vient pas de Paul ou Jean-Michel ne sera que pure spéculation. Méfiez-vous des FT4Wxxx qui pourraient apparaître !
14 NOVEMBRE
L’arrivée à l’aéroport de Saint-Denis de La Réunion est prévue le mardi 29 novembre. Une quarantaine pour COVID suivra du 1er au 9 décembre dans un hôtel de Saint Denis. L’embarquement du Marion Dufresne (Le Marduf) est prévu le 9 décembre 2022.
15 SEPTEMBRE
Les dates sont maintenant connues. Le Marion Dufresne quittera La Réunion le 8 décembre, avec une escale à Tromelin pour y ravitailler les gens, puis à destination de Crozet. Je devrais y arriver vers Noël. Le navire reviendra le 26 mars 2023 pour nous récupérer, et après escales à Kerguelen et Amsterdam, arrivée à La Réunion le 16 avril 2023. Je serai donc sur la base Alfred Faure pour 3 mois solides. Ces dates peuvent varier légèrement en fonction des conditions météorologiques.
Je suis en contact étroit avec les TAAF afin de préparer mon arrivée dans les meilleures conditions possibles. Certains des principaux points en discussion sont ceux où le
des antennes (HF et QO-100) seront installées, ainsi que la cabane. Évidemment, je ne commencerai pas à opérer le lendemain de mon arrivée. je vais
besoin d’installer les antennes et la station. Pour cela, l’aide d’autres personnes sera nécessaire. La météo aura son rôle à jouer puisqu’il sera impossible de monter sur le toit, d’ériger un
mât par grand vent : le commandant de la base devra donner son accord. Le démarrage de l’opération ne sera pas la priorité absolue du premier jour.
[LIRE LA SUITE]
Info de la Source * ICI