21 Mars 2023
[NEWS UPDATE] – Thierry FT8WW reports:
Equipment is now ready to be put on the Marion Dufresne ship. During these 3 months I made a little more than 50,000 QSOs on HF and QO-100.
Everyone can find the details on Club Log. This represents 528 hours of traffic, a little over 22 days on average, and therefore more than 92 QSO per hour. Paul F6EXV sends direct QSLs
as agreed. The logs are online and will be on LoTW for everyone when I return to France.Except for a balun that was too tight for the power
and a broken jack plug in the TS-590, there was no hardware breakage. A film will be made when I return. The boat leaves on March 29 for Kerguelen then Amsterdam Island and finally arrives
in Reunion on April 17. I would spend a few days exploring Reunion Island before returning to France in early May.Thank you to TAAF, IPEV, REF, sponsors, manufacturers and all the OM who made this expedition possible.
[MISE À JOUR DE L’ACTUALITÉ] – Thierry FT8WW rapporte :
L’équipement est maintenant prêt à être embarqué sur le navire Marion Dufresne. Durant ces 3 mois j’ai fait un peu plus de 50 000 QSO sur HF et QO-100.
Tout le monde peut trouver les détails sur Club Log. Cela représente 528 heures de trafic, un peu plus de 22 jours en moyenne, et donc plus de 92 QSO par heure. Paul F6EXV envoie des QSL directes
comme convenu. Les logs sont en ligne et seront sur LoTW pour tout le monde à mon retour en France.Sauf un balun qui était trop serré pour le pouvoir
et une prise jack cassée dans le TS-590, il n’y a pas eu de bris matériel. Un film sera tourné à mon retour. Le bateau part le 29 mars pour Kerguelen puis l’île d’Amsterdam et arrive enfin
à La Réunion le 17 avril. Je passerais quelques jours à explorer l’île de La Réunion avant de rentrer en France début mai.Merci aux TAAF, IPEV, REF, aux sponsors, aux fabricants et à tous les OM qui ont rendu cette expédition possible.
Info de la Source * ICI