Castaway depots on the NZ Sub Antarctic sites
What follows is an abstract of a most complete past history of Castaway Depots (Huts) in the remote Sub Antarctic Islands of New Zealand. Most of the Huts and Depots in these islands are listed on the WAP WADA Directory and they just need to be visited by Hams to put such rare ones on the air.
The Snares Islands in particular (The Snares consist of the main North East Island WAP NZL-10 and the smaller Broughton island as well as the Western Chain Islands) , but also Antipodes Islands (The island group consists of one main island, Antipodes Island WAP NZL-11, Bollons Island to the North, and numerous small islets and stacks), and some never activated islands in the Aucklands Group (Auckland Island WAP NZL-Ø4 & NZL-Ø9 is surrounded by smaller Adams Island, Enderby Island WAP NZL-Ø8, Disappointment Island, Ewing Island, Rose Island, Dundas Island, and Green Island).
Also known as Castaway Huts, Castaway depots were small shelters strategically placed on isolated islands by governments or maritime organisations and equipped with basic supplies and tools to people who survived shipwrecked and found themselves stranded. These little isolated huts tell legendary stories of bravery, adventure and loss, passed down for generations, but was has become of them? Are there any left?
Picture aside: Snares Island Castaway Depot & Research Hut first built by the New Zealand government in the 1880s, is now maintained as an historic site by the Department of Conservation. The use of Castaway depots began in the 19th Century and continued into the 20th Century and typically contained items such as food, water, medical supplies, and other essential items that could help stranded seafarers survive until escape or rescue. The idea was started by the New Zealand government in the 19th century when it erected several depots scattered across the Chatham, Kermadec, and the Subantarctic Islands. One particular island, Disappointment Island, had been named as such due to the frequent occurrence of shipwrecks on the island and its extreme lack of resources. The small hut-like structures could withstand high winds and hurricanes as best as possible for as long as possible in the hopes of saving the lives of potentially shipwrecked men.
There are at least five notable shipwrecks that occurred on the Auckland Islands in which all or most of the crew was saved by the provisions left in castaway depots. The last shipwrecked crew to survive as castaways was the crew of the French barque President Felix Faure that was wrecked off the North Cape of Antipodes Island in 1908. The entire crew made it to shore close to a castaway depot. When all the supplies had been depleted, the crew hunted albatross, penguins, and a single calf; the sole remnant of the cattle that had been set ashore with other supplies by the Hinemoa, a New Zealand government service steamer that serviced and patrolled New Zealand territorial waters. The crew of was rescued by the HMS Pegasus and eventually made a successful return journey to France via Sydney.
Thanks and credit: A Shipwrecked Sailor’s Guide to Castaway Depots (messynessychic.com)
Ce qui suit est un résumé de l’histoire passée la plus complète des dépôts de naufragés (cabanes) dans les îles subantarctiques éloignées de Nouvelle-Zélande. La plupart des cabanes et des dépôts de ces îles sont répertoriés dans le répertoire WAP WADA et il leur suffit d’être visités par des jambons pour mettre des ceux en direct.
Les îles Snares en particulier (les îles Snares consistent en l’île principale du nord-est WAP NZL-10 et la plus petite île de Broughton ainsi que les îles de la chaîne occidentale) , mais aussi les îles des Antipodes (Le groupe d’îles se compose d’une île principale, l’île des Antipodes WAP NZL-11, l’île de Bollons au nord, et de nombreux petits îlots et piles), et quelques îles jamais activées dans le groupe d’Aucklands (l’île d’Auckland WAP NZL-Ø4 & NZL-Ø9 est entourée par la plus petite île Adams, l’île Enderby WAP NZL-Ø8, l’île Disappointment, l’île Ewing, l’île Rose, l’île Dundas et l’île Green).
Aussi connus sous le nom de Castaway Huts, les dépôts de naufragés étaient de petits abris stratégiquement placés sur des îles isolées par des gouvernements ou des organisations maritimes et équipés de fournitures et d’outils de base pour les personnes qui ont survécu à un naufrage et se sont retrouvées bloquées. Ces petites cabanes isolées racontent des histoires légendaires de bravoure, d’aventure et de perte, transmises de génération en génération, mais que sont-elles devenues ? Il en reste ?
Photo de côté : Snares Island Castaway Depot & Research Hut construit pour la première fois par le gouvernement néo-zélandais dans les années 1880, est maintenant entretenu comme site historique par le ministère de la Conservation. L’utilisation des dépôts Castaway a commencé au 19e siècle et s’est poursuivie au 20e siècle et contenait généralement des articles tels que de la nourriture, de l’eau, des fournitures médicales et d’autres articles essentiels qui pourraient aider les marins bloqués à survivre jusqu’à ce qu’ils s’échappent ou soient secourus. L’idée a été lancée par le gouvernement néo-zélandais au 19e siècle lorsqu’il a érigé plusieurs dépôts dispersés à travers les îles Chatham, Kermadec et subantarctiques. Une île en particulier, Disappointment Island, avait été nommée ainsi en raison de la fréquence des naufrages sur l’île et de son extrême manque de ressources. Les petites structures ressemblant à des huttes pourraient résister aux vents violents et aux ouragans aussi longtemps que possible dans l’espoir de sauver la vie d’hommes potentiellement naufragés.
Il y a au moins cinq naufrages notables qui se sont produits sur les îles Auckland dans lesquels tout ou la plupart de l’équipage a été sauvé par les provisions laissées dans les dépôts de naufragés. Le dernier équipage de naufragés à avoir survécu en tant que naufragés était l’équipage de la barque du président français Félix Faure qui a fait naufrage au large du cap nord de l’île des Antipodes en 1908. L’ensemble de l’équipage s’est rendu à terre près d’un dépôt de naufragés. . Lorsque tous les approvisionnements ont été épuisés, l’équipage a chassé l’albatros, les pingouins et un seul veau; le seul reste du bétail qui avait été mis à terre avec d’autres fournitures par le Hinemoa, un bateau à vapeur des services du gouvernement néo-zélandais qui desservait et patrouillait les eaux territoriales néo-zélandaises. L’équipage a été secouru par le HMS Pegasus et a finalement réussi son voyage de retour en France via Sydney.
Merci et crédit : Guide du marin naufragé sur les dépôts de naufragés (messynessychic.com)
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